V-NEWS
Απεγκλωβισμός Βερβενιωτών εξ'αιτίας χιονοπτωσης: Εγκλωβισμένοι βρίσκονται από τις 31 Ιανουαρίου όπου έπεσαν τα πρώτα Εκλογές Ιουνίου 2012.Αποτελέσματα Αρκαδίας. Αποτελέσματα: Αναγνώστη,δες Εκλογές Ιουνίου 2012, Ζωντανά στα Βέρβενα. Τα αποτελέσματα λεπτό προς λεπτό Εξιχνιάστηκαν κλοπές και διαρρήξεις σε:   Εξιχνιάστηκαν κλοπές και διαρρήξεις σε Kάτω Βέρβενα, Ξηροπήγαδο και Αργολίδα Εξιχνιάστηκε "Ο βοσκός και ο Σύμβουλος": Ο ΒΟΣΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Ένας βοσκός, ενώ έβοσκε τα πρόβατά "Η ζωντανή μετάδοση των αποτελεσμάτων: Όλοκληρώθηκε η αδιάκοπη μετάδοση των αποτελεσμάτων αμέσως μετά τις πρώτες Στις τρεις το μεσημέρι παίρνει:   Στις τρεις το μεσημέρι παίρνει τη διερευνητική εντολή ο Α.Σαμαράς Στη Αναλυτικά οι Σταυροί στην Βόρεια: Αναλυτικά οι Σταυροί στην Βόρεια Κυνουρία - Ευχρηστος Πίνακας με Οι σταυροί προτίμησης στην Αρκαδία: Οι σταυροί προτίμησεις και οι Βουλευτές που μέχρι στιγμής εκλέγονται στην Aναλυτικά αποτελέσματα στο Δήμο Βόρειας: Τα αναλυτικά αποτελέσματα στο Δήμο Βόρειας Κυνουρίας στα 38 από Αποτελέσματα Εκλογών, Οι Βουλευτές Αρκαδίας: Βουλευτές που μέχρι στιγμής εκλέγονται: Από Ν.Δ.- Μία Εδρα σε Αρκαδία Λυκουρέντζος
Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011 20:09

"Υπουργείο Παιδείας και διά βίου "Αμάθειας" * Κων/νος Καραματζιάνης

Γράφτηκε από τον
Κων/νος Καραματζιάνης * Συν/χος Εκπαιδευτικός - Πρώην ΑιρετόςΠΡΟΣΟΧΗ
 
Υπουργείο Παιδείας και διά βίου "Αμάθειας",
ουχί θρησκευμάτων γιά να μην προκαλούμε τους λαθρομετανάστες,
ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ !

  Αναλαμβάνοντας προ 2ετίας την διακυβέρνηση της χώρας η Σωτήρια (νυν ) τώρα Κυβέρνηση ενθυμούμαι υπεσχέθη 5% του ΑΕΠ γιά την παιδεία, παντοτινό όνειρο της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και επί πλέον 1δις ευρώ ενίσχυση, από τον κρατικό προϋπολογισμό.

  Νά'ναι καλά οι άνθρωποι, όλα βαδίζουν με ρυθμό όχι λαγού, αλλά...χελώνας!
  Τα πανεπιστήμια, όσα διατηρούνται ακόμη, γέμισαν από άριστους μαθητές του τρία (3) και πέντε (5). Η ελεύθερη διακίνηση σπουδών και ιδεών, δεν έχει προηγούμενο...(με τις καταλήψεις).
  Η Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση βρίσκεται στο "φόρτε" της.
Οι γονείς του δημοτικού, που τα λεφτά τρέχουν από τα πατζάκια τους, αφού σχεδόν καταργήθηκαν τα βιβλία, θέτουν στη δημοπρασία γουρουνάκια, γιά να αγοράσουν σημειώσεις και ό,τι άλλο χρειάζονται τα παιδιά τους.
Οι μαθητές της Β/θμιας εκπ/σης  αρχίζουν τον "χορό" των καταλήψεων.
  Ο Καλλικράτης δυστυχώς είναι πτώμα, δεν κρατεί καλά και τα πάντα καταρρέουν.
  Οι συγχωνεύσεις και οι τρομερές ελλείψεις προσωπικού θα σβήσουν τελείως την ελπίδα του Έλληνα γιά πραγματική μόρφωση.
  Δεν υπάρχει σήμερα ΠΑΤΡΟΚΟΣΜΑΣ  ν'ανοίγει τα σχολεία. Σήμερα μετά λύπης μας, κλείνουν σχολεία και ανοίγουν φυλακές. 
  Ως συν/χος εκπ/κος προτείνω στην κα υπουργό: "Να καταργήσει τα πάντα και να'ρθει στην εποχή του εμφυλίου".
  Τότε οι δάσκαλοι μας λόγω φόβου κάθε δύο μήνες (πάταγαν) στο σχολείο. Βιβλία δεν είχαμε, ούτε τετράδια και μολύβια. Η μόρφωσή μας ήταν ό,τι συγκρατούσαμε από αυτά που έλεγαν οι δάσκαλοί μας! Η πλάκα και το κοντήλι ήταν το κύριο τετράδιό μας και ένα χάρτινο εκατοντάφυλλο (100) όλων των μαθημάτων που γράφαμε  σ' αυτό με τον κοντυλοφόρο ( πένα Χ) και μελάνι φτιαγμένο από εμάς βάζοντας πέταλα παπαρούνας ή άνθη βολβών ( βρουβιά). 
 
Μήπως, λέω μήπως, θα ήταν καλύτερα να το σκεφθούν στην Κυβέ(-α)ρνηση και ιδίως οι του Υπουργείου "Αμάθειας" Αρμόδιοι να'ρθουν σ'εκείνες τις εποχές;
  Εμείς πώς μάθαμε αυτά που μάθαμε; Ετσι και τα παιδιά θα μάθουν γράμματα και την οικονομική κρίση θ'αποφύγουμε !
 
Σκεφθείτε το Παρακαλώ...
 
Ευχαριστώ γιά την φιλοξενία 
Κων/νος Καραματζιάνης
Συν/χος Εκπ/κος ( Πρώην Αιρετός )

Αποστολή Ν.Λαγός: "Δρόμος Βέρβενα-Μαυρίκι"

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΝΙΚΟΣ ΛΑΓΟΣ

 

Το έργο αυτό δημοπρατείται με μελέτη που έχει συντάξει η παραπάνω Υπηρεσία. Απο την Τεχνική περιγραφή του έργου προκύπτει ότι το έργο αφορά διαπλάτυνση οδού και κατασκευή τεχνικών έργων μόνο στο τμήμα από θέση  «Παλιόχωρα” έως Μαυρίκι.(3,37 km Περίπου )

Επειδή για το Δημοτικό μας διαμέρισμα στα άνω Βέρβενα ο δρόμος αυτός είναι ζωτικής σημασίας και μια φορά γίνεται θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη σημασία και προσοχή τουλάχιστον στα παρακάτω που φαίνεται να αγνοούνται –πάντα κατά την γνώμη μου -στο στάδιο αυτό.

1.Ένταξη στο έργο αυτό εργασιών που ανήκουν στο τμήμα Μαυρίκι –Βέρβενα. Απαιτούνται δύο ή τρία τεχνικά έργα (οχετοί)και κάποιες μικρές βελτιώσεις σε στροφές του δρόμου και σε ένα σημείο απαιτείται διόρθωση κλήσεων του δρόμου
2.Ένταξη στο έργο αυτό της διαπλάτυνσης υπάρχοντος δρόμου και ασφαλτόστρωση του στο τμήμα Γαρέα έως θέση Παλιόχωρα.(Θέση Αγία Κυριακή ) Πρόκειται για υφιστάμενο αγροτικό ο οποίος δεν λειτουργεί σήμερα . .Η αλλαγή στο σημείο αυτό του δρόμου θα λειτουργήσει πάρα πολύ θετικά γιατί θα μειώσει την απόσταση (1km περίπου )και θα αποφύγει τις υπάρχουσες στροφές. Οι πιο παλιοί θυμούνται πολύ καλά αυτό τον δρόμο από τον οποίο και πηγαίνανε .

Θεωρώ ότι στις σημερινές συνθήκες –που έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα σε σχέση και με το αυτοκίνητο (κυβισμός ,μεγαλύτερες από το παρελθόν κλήσεις κ.τ.λ.)-και στην εργολαβία που θα γίνει στις 20.9.2011 μπορούν να ενταχθούν όποιες βελτιώσεις κριθούν απαραίτητες.(καλό θα είναι να κατατεθούν οι όποιες προτάσεις υπάρχουν για την βελτίωση του δρόμου τώρα και όχι κατόπιν εορτής )

Το έργο αυτό επειδή δεν αφορά μόνο το Δ.Δ.Βερβένων αλλά και τα αρκετά Δ.Δ. του Δήμου Τρίπολης θα πρέπει να υπάρξει συντονισμός σε επίπεδο εμπλεκομένων Δήμων
Ο πρώην Δήμαρχος Τεγέας (από το νέο του πόστο )και ο σημερινός Δήμαρχος Τρίπολης θα πρέπει να γνωρίζουν καλά και με λεπτομέρεια την κατάσταση του δρόμου.
Στις 20 Σεπτεμβρίου –σε λίγες δηλαδή ημέρες δημοπρατείται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου (αρμόδια Υπηρεσία η Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Αρκαδίας –Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων)το έργο με τίτλο   ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΟΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΑΔΙΟ ΓΑΡΕΑ ΜΑΥΡΙΚΙ ΑΝΩ ΒΕΡΒΕΝΑ  και προυπολογισμό 1.550.000,00 Ευρώ με υπάρχουσα πίστωση 850.000,00 ευρώ
 

Εάν και οι δικοί μας Δημοτικοί άρχοντες έχουν όρεξη ας ασχοληθούν με το θέμα και ας μην αφήσουν την ευκαιρία αυτή να πάει χαμένη. Χρόνος έστω και την τελευταία στιγμή υπάρχει.

 

8.9.2011
Ν.Λ.
Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2011 12:20

Επιστολή Προεδρου Ν.Καρκούλη: "Aπάντηση για δημαρχειο"

Γράφτηκε από τον

Δήλωση Προέδρου Τ.Σ. Βερβένων γιά το Νέο Δημαρχείο της Βόρειας Κυνουρίας"Aπάντηση για δημαρχειο"

Στα σχόλια που γράφονται  στο astrosnews για το όνομα του προέδρου των Βερβένων για την κατασκευή του δημαρχείου στο δημοτικό σχολείο Βερβένων έχω να απαντήσω τα εξής .

Ο πρόεδρος των Βερβένων σε οποιαδήποτε δήλωση του φέρει και την υπογραφή του .

Απαντώ λοιπόν στους ανώνυμους λασπολόγους ,πού κακώς τους δίνουν το δικαίωμα να σχολιάζουν χωρίς όνομα , ότι τίποτα από αυτά  που ακούγονται δεν ισχύει .

Οι Βερβενιώτες όμως θέλω να είναι σίγουροι ότι ο πρόεδρος που επέλεξαν θα διαφυλάξει στο ακέραιο αυτά που παρέλαβε από τους προγόνους του και το μόνο που έχει να κάνει στην θητεία του είναι η προσφορά .

 

Με τιμή

Νίκος Καρκούλης

Πρόεδρος Βερβένων

 

altΠαραθέτουμε το σχόλιο και τον σύνδεσμο σ' αυτό γιά ολοκληρωμένη απόψη των αναγνωστών:

giorgos says:

Αυγούστου 13, 2011 at 7:53 μμ

ο αγαπητοs προεδροs των βερβενων κ.καρκουληs εριξε μια βομβα μεγατονων.Η βομβα ειναι η εξηs.TO ΝΕΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΒΕΝΩΝ TO OΠΟΙΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΒΕΡΒΕΝΙΩΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ;ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ ΓΚΑΥΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ.ΛΙΓΟ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.ΑΛΛΑ ΚΑΛΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ  (http://astrosnews.gr/?p=19203)

Οσοι αναγνώστες επιθυμούν να τοποθετηθούν γιά τα Αρθρα που δημοσιεύονται στα Βέρβενα .Νετ μπορούν να το πράξουν με email και οι αναρτήσεις θα δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη στο Μενού: "ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ!"  επιλογή:  " Το Βήμα σου!"

Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011 00:17

'Εκκληση και Παράκληση από Vervena.Net

Γράφτηκε από τον

Βέρβενα.Νετ * Ενας τόπς μια Ιστορία  ** Η δική σου!

Εμείς στα Vervena.Net, επιθυμούμε - όπως το έχουμε ήδη δηλώσει - μέσα από αυτό το βήμα να  συμβάλλουμε στην πρόοδο και στην ανάπτυξη του χωριού μας.

Σ' αυτό πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλλει και η δυνατότητα που δίνουμε στον κάθε Βερβενιώτη και μη να διατυπώσει ελεύθερα τις σκέψεις του και δημόσια μέσα από αυτό το βήμα.

Δεν λογοκρίνουμε κανένα άρθρο και δεν επιθυμούμε να κάνουμε κριτική σε κανένα άρθρο, άσχετα αν συμφωνούμε ή όχι με το περιεχόμενο του.

Τα Vervena.Net όμως δεν απευθύνονται μόνο σε συγκεκριμένη γενιά Βερβενιωτών, αλλά θέλουμε να αγκαλιάσουμε όλες τις γενιές των Βερβενιωτών.

Γι αυτό καλούμε δημόσια και παρακαλούμε θερμά όλους τους αρθρογράφους μας γιά τα παρακάτω:

ι) Να αποφεύγουμε να διατυπώνουμε γενικόλογους σχολιασμούς ειδικά αν αυτοί θίγουν έμεσα ή άμεσα συγκεκριμένα πρόσωπα ή καταστάσεις.

ιι) Να επιδιώκουμε τον ευρύτερο διάλογο μεταξύ μας και να αποφεύγουμε προσωπικές δημόσιες αντιπαραθέσεις,

ιιι) Να προσκομίζουμε προς δημόσια ενημέρωση τυχόν άρθρα ή κείμενα που αφορούν γεγονότα του παρελθόντος, ώστε οι νεότεροι να μπορούν να συμμετέχουν και να μπορούν να σχηματίσουν ιδία άποψη επί των γραφομένων.  

ΟΛΟΙ μας συμμετέχουμε οικειοθελώς σ'αυτή την προσπάθεια με γνώμονα και με κοινό παρονομαστή το καλό του χωριού μας, των Βερβένων.

ΟΛΟΙ μας λοιπόν ας διαφυλάξουμε ότι με κόπο δημιουργούμε!

ΕΜΕΙΣ στα Vervena.Net είμαστε ανοιχτοί στον καθένα ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ επίπεδο και διάλογο.

Επιθυμούμε μέσα από τα βάθη της καρδιά μας  να μπορέσουμε να συμβάλλουμε στα μέγιστα γιά την σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ μας.

Οφείλουμε  να κληροδοτήσουμε ένα μέλλον στις νέες γενιές  που να είναι περήφανοι γιά το μακρινό αλλά το πρόσφατο παρελθόν τους!

Μ' Αδελφικούς Χαιρετισμούς

Οι Βερβενιώτες 

ΠΡΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΒΕΡBΕΝΙΩΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ

 

Αγαπητοί   συνάδελφοι,

Δημοτικής ,Μέσης και Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Βερβενιώτικης καταγωγής,

 σας χαιρετώ.

Εδώ και αρκετό καιρό έχω αρχίσει να ερευνώ με στόχο να γράψω την «Ιστορία της εκπαίδευσης στα Βέρβενα  από την ίδρυση του Νεοελληνικού κράτος μέχρι σήμερα

 Όλοι γνωρίζουν πως από αυτό το μικρό αγροτικό χωριό  με κόπους και στερήσεις  σπούδασαν  πολλά παιδιά διάφορες επιστήμες και τέχνες. Οι σχολές όμως που έχουν σχέση με την Εκπαίδευση και την Αγωγή ,κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των Βερβενιωτών νέων ,για πολλούς λόγους που δεν είναι της παρούσης.

Ένα τμήμα της εργασίας μου περιλαμβάνει  τους Βερβενιώτες  Εκπαιδευτικούς ,όλων των βαθμίδων.

Θα ήμουν βαθύτατα ευγνώμων , εάν  συμμετείχατε στην προσπάθειά μου στέλνοντας μία φωτογραφία και ένα σύντομο Βιογραφικό, μέχρι 10-15 δακτυλογραφημένες σειρές στη Διεύθυνσή μου:    gkapra@gmail.com   ή

Ένα απλό ευανάγνωστο κείμενο  και μια φωτογραφία στη διεύθυνση του σπιτιού μου, εάν δεν έχετε την ευχέρεια ή το χρόνο για τη χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.

 ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΑΠΡΑΝΟ   (δάσκαλο)

 ΜΕΛΙΓΟΥ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ

       Τ.Κ:22001

 

                                                                                               Με εκτίμηση

                                                                                      Γεώργιος Καπράνος

ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΚΟΛΑ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ.

Όλοι οι Βερβενιώτες πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί κι ευτυχείς, για το ελεύθερο και δημοκρατικό βήμα του Vervena.Net που δημιούργησαν και διατηρουν με μεγάλη επιτυχία, οι εκλεκτοί και αγαπητοί σε όλους μας κ. Αφοι Δ. και Στ. Κ. Καραματζιάνη.

Αυτός ο ιστότοπος μπορεί και πρέπει να γίνει ο μοχλός ανάπτυξης και παιδείας του χωριού μας. Πρέπει να διαφυλάξουμε το κύρος του, χωρίς υπερβολές, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, αναβαθμίζοντας έτσι το επίπεδο του πολιτισμού μας.

Ξεκινήσαμε θαυμάσια και βαδίζουμε με βήματα σταθερά, προς το όνειρο που έπλαθε ο καθένας μας για το χωριό μας, από τα αξέχαστα παιδικά μας χρόνια. ‘’Πράματα και θάματα’’ έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας, ό,τι πολύτιμο και χρήσιμο κρύβαμε στα θησαυροφυλάκια της ψυχής μας και τα συρτάρια του σπιτιού μας . Λογοτεχνήματα, αρχεία, ειδήσεις για τα δρώμενα του χωριού μας , νοσταλγικές φωτογραφίες από το αξέχαστο παρελθόν του, απόψεις, ιστορικά στοιχεία, προτάσεις, ερασιτέχνες φωτογράφοι, γιορτές και πανηγύρια, αθλητικά και άλλα , είναι μερικά απ’ αυτά.

Ένα παρήγορο μήνυμα μας φέρνουν όλα αυτά, μια βάσιμη ελπίδα, πως θα γίνει κι εδώ σε τούτο το παραμελημένο χωριό μας , το θαύμα του ελβετικού χωριού, όπως έγινε στην Ανάβρα της Μαγνησίας, από το υποδειγματικό και εμπνευσμένο ζευγάρι Τσουκαλά. Μια ελπίδα πως θα εξαφανιστούν οι εγωισμοί μας, τα μικροσυμφέροντα, οι μικροπρέπειες και οι σκοπιμότητες , που δεν αφήνουν ν’ανθίσει η αγάπη και η συνεργασία για το καλό όλων μας. Η οικονομική κρίση δεν πρέπει να μας φοβίζει. Μπορούμε να κάνουμε πολλά, με πολύ λίγα χρήματα ή και καθόλου. Όλοι μαζί μπορούμε να βρούμε και τα πολλά. Υπάρχουν λύσεις, αν δώσουμε την πολιτική μας δύναμη με τέχνη και εξυπνάδα εκεί που πρέπει. Ας μην ξεχνούμε πως <<εν τη ενώσει η ισχύς>>. Aν δεν ξεκινήσουμε χρησιμοποιώντας τις μαγικές δυνάμεις της αγάπης, της συνεργασίας , του σεβασμού και της αλήθειας, τότε όλα θα μείνουν στο internet και τ’όνειρο θα ξεθωριάσει, όπως γίνεται συνήθως , όταν φεύγει ο ενθουσιασμός.

Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα και βασικά, για να πάμε στα δύσκολα. Από τα απλά στα σύνθετα, από τα εφικτά ή πραγματοποιήσιμα, με σχέδιο κι επιμονή. Αν δεν οργανωθούμε για να λειτουργούμε σωστά, τότε θα πάθουμε τα ίδια που έπαθε η πατρίδα μας. Ας σκεφτούμε όλοι , πως το χωριό μας μοιάζει με ένα ωραίο και καθαρό σπίτι , που το χαίρονται όσοι κατοικούν σ’αυτό. Είναι ωραίο και καθαρό το χωριό μας.? Χωρίς δισταγμό θα έλεγα ναι!! Μπορούμε όμως να το τελειοποιήσουμε, αρχίζοντας από τα εύκολα και βασικά αγαθά της ύπαρξής μας, την καθαριότητα και την αισθητική.

Α. Τι μπορούμε να συζητούμε για να βελτιώσουμε την καθαριότητα..Προτάσεις γιά το Χωριό μας!

Το τοπικό μας συμβούλιο έχει εξαγγείλει ότι με τη βοήθεια του Δήμου Β,Κ, και εθελοντική εργασία, θα γίνει η καθαριότητα του χωριού μας. Πότε όμως? Πρέπει οπωσδήποτε να προγραμματισθεί η ημερομηνία, να ανακοινωθεί, για να ενημερωθούν όλοι όσοι θελήσουν να παρευρεθούν για να βοηθήσουν. Κατά τη δική μου άποψη, η πιο κατάλληλη ημερομηνία είναι η Κυριακή 5η Ιουνίου 2011, γιατί τότε αρχίζει η καλοκαιρινή περίοδος κι ο κόσμος μας σιγά-σιγά, επανέρχεται από τα χειμαδιά , στο χωριό μας.

Για να αξιοποιήσουμε πιο αποτελεσματικά εκείνη την ημέρα. μπορούμε να την αφιερώσουμε στο περιβάλλον του χωριού μας και να την καθιερώσουμε ως μια μόνιμη γιορτή, που θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, με συγκεκριμένο πρόγραμμα και σοβαρότητα.

Πριν ξεκινήσει η καθαριότητα, μπορούν να γίνονται συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων, ομιλίες, προτάσεις, να βγαίνουν συμπεράσματα, και να παίρνονται αποφάσεις (μια δυο θα έλεγα) οπωσδήποτε πραγματοποιήσιμες, σε προκαθορισμένο χρόνο.

Mερικά από τα θέματα που μπορούν να συζητούνται (να ζητούνται από κοινού), να διερευνώνται μέσω συνομιλίας, αντιπαράθεσης ή διαφωνίας, είναι και τα ακόλουθα .

  • Η συσκευασία των απορριμμάτων, η ανακύκλωση, η καθαριότητα των κάδων αποκομιδής και η καθαριότητα του περιβάλλοντος χώρου , που είναι τοποθετημένοι.

  • Η καθαριότητα των εγκαταλειμμένων αυλών.

  • Η καθαριότητα του χειμάρρου Κνακία και ιδιαίτερα δεξιά κι αριστερά των γεφυριών που περνοδιαβαίνει ο κόσμος και παρατηρεί με προσοχή το ρέμα.

Β. Αυτά που μπορούμε να συζητούμε για την αισθητική του χωριού μας. είναι τα ακόλουθα.

  • Τα χαλάσματα και οι τρόποι αξιοποίησης ή βελτίωσής τους ( βλέπε για παράδειγμα, το μύλο του Κουτούζου ).

  • Ο χρωματισμός των σπιτιών (όσες επιφάνειες βάφονται ή ασπρίζονται).

  • Ο καθαρισμός των υπαίθριων έργων του λαϊκού μας γλύπτη Κ.Γκαύρου, η συντήρησή τους και η βελτίωση ή αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου τους.

  • Η εξαφάνιση των ρωγμών και λακκουβών των δρόμων.

  • Η αντικατάσταση των τοίχων ξερολιθιάς, με κτιστούς και χρήση ασβεστο-τσιμεντο-κονιάματος (παραδοσιακός τρόπος με αρμούς).

  • Η δημιουργία δενδροστοιχιών (όπου υπάρχει δυνατότητα, για παράδειγμα στη νότια πλευρά του δρόμου, από το σπίτι του κ. Νίκου Γ. Καρτσούνη μέχρι τη μεγάλη βρύση), με σχέδιο και κατάλληλα δέντρα.

  • Οι γλάστρες με τα λουλούδια στα παράθυρα των σπιτιών, των μπαλκονιών, των αυλών και των τοίχων των δρόμων.

  • Η σηματοδότηση των ιστορικών μας πυργόσπιτων, που έχω γράψει επανειλημμένως και κανείς δεν εξέφρασε τη θέληση να την πραγματοποιήσουμε., αν κι έχω εξασφαλίσει δωρεάν όσες μαρμάρινες πλάκες χρειασθούν. Έχω επίσης ετοιμάσει και τα σχέδια της εμφάνισης των πλακών.

  • Η σωστή περίφραξη των κήπων (με τοίχους ή ξύλα).

  • Η αντικατάσταση ή το φρεσκάρισμα της ενδεικτικής πινακίδας του χωριού μας με το υψόμετρο των 1160 μ., στην είσοδο του χωριού μετά το κοιμητήριο.

  • Η σηματοδότηση όλων των ταβερνών, του ξενώνα και των δημόσιων κτιρίων του χωριού. Έχω ετοιμάσει όλα τα σχέδια των πινακίδων (ταμπελών) των ταβερνών και του ξενώνα. Aπομένει μόνο η επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες , για την κατασκευή τους. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει έστω και μια πινακίδα, για δείγμα , σ’ολόκληρο το χωριό μας,. Η εργασία μου αυτή φυσικά είναι εθελοντική. Μη φοβηθεί κάποιος πως θα του ζητήσω χρήματα. Ο σκοπός μου είναι να συμβάλω κι εγώ στην αναβάθμιση της αισθητικής του χωριού μας. Καλό θα ήταν να είχαμε ένα γλύπτη Βερβενιώτη να μας χάριζε μερικά αγάλματα, ή ένα λαϊκό γλύπτη σαν τον Κ.Γκαύρο, για να ομορφαίναμε όλους τους δημόσιους χώρους του χωριού μας.

Αγαπητοί μου συμπατριώτες, τι πιστεύετε γι αυτά που προτείνω? Είναι δύσκολο να γίνουν? Εσείς τι προτείνετε. Γράψτε μου τις παρατηρήσεις σας και τις δικές σας ιδέες ή αντιρρήσεις.

ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ.

Επειδή παρατηρώ πως απουσιάζουν εντελώς από την ιστοσελίδα του χωριού μας Vervena.Net οι νέοι του χωριού (μαθητές του δημοτικού σχολείου ) που είναι η ελπίδα του αύριο, προτείνω να δημιουργήσουμε μια στήλη, που σκοπό θα έχει, να φιλοξενεί εργασίες τους, που θα επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές, με τη βοήθεια των δασκάλων τους (έργα ζωγραφικής, εκθέσεις ιδεών και ό,τι ωραίο σκέπτονται για το χωριό μας) Μια ερώτηση προς τους μαθητές και δασκάλους θα μας έδειχνε το δρόμο. ..

ΑΠΟΓΡΑΦΗ.

Είναι γνωστό πως για να μας υπολογίζουν ως χωριό και να μας χορηγούν χρήματα για έργα, πρέπει ν’απογραφούν στα Βέρβενα, τουλάχιστο πάνω από 300 άτομα.

Για το λόγο αυτό, πρέπει το τοπικό μας συμβούλιο, να προγραμματίσει για το σκοπό αυτό ,την 22α Μαΐου 2011, ημέρα Κυριακή, να την ανακοινώσει εγκαίρως, για να ενημερωθούν όλοι οι Βερβενιώτες όπου κι αν ευρίσκονται.

Για να έχει επιτυχία η απογραφή κι ενδιαφέρον , καλό θα είναι να συνδυασθεί με την ανάμνηση της μάχης Βερβένων της 19ης Μαΐου 1821. Σύνθημά μας, <<όλοι στα Βέρβενα για την απογραφή>>.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ.

Κάθε φορά που σκέπτομαι πως ο πρωτεργάτης κι ελευθερωτής του γένους των Ελλήνων, ο θρυλικός Γέρος του Μοριά Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, περπάτησε κι έδρασε στο χωριό μας, εκτός από τη συγκίνηση και την υπερηφάνεια που νιώθω, αισθάνομαι και ντροπή σαν Βερβενιώτης, για δυο κυρίως λόγους.

Ο πρώτος είναι η αδιαφορία μας για το ιστορικό πυργόσπιτο του προύχοντα Γιάννου Αδραχτά, που έμεινε απροστάτευτο πρώτα από εμάς κι έπειτα από την ελληνική πολιτεία. Αντί να προβάλλουμε αυτό το σπίτι , που αξιώθηκε να στεγάσει τους πρωταγωνιστές της εθνικής μας απελευθέρωσης από τον τουρκικό ζυγό ( το αναφέρουν οι ιστορικές πηγές,) προβάλλουμε το σπίτι του Αυγουστή, βασιζόμενοι μόνο στην προφορική παράδοση.

Ο δεύτερος λόγος, είναι που δεν αξιωθήκαμε να ανεγείρουμε μια προτομή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη , στον ιστορικό μας χώρο, να συντηρήσουμε τα τρία ιστορικά αλώνια και να τα σηματοδοτήσουμε. Είναι απαράδεκτη η σιωπή ιδιαίτερα των μορφωμένων συμπατριωτών μας , που δε βρήκαν τη δύναμη να εκφράσουν ένα λόγο συμπαράστασης , για τις προτάσεις που δημοσίευσα κατά καιρούς, στην τοπική εφημερίδα ‘’Κυνουρία’’. Αγαπητοί φίλοι, γιατί έπεσε τόση φτώχεια εδώ και χρόνια σ’αυτόν τον ωραίο τόπο? Μήπως αυτός είναι και ο λόγος που μείναμε πίσω? Δε θέλω να πιστέψω πως μόνο εγώ είμαι ο αληθινός πατριώτης.

Προτομή Κολοκοτρώνη στο Μαρούσι * Γλύπτης Π.Κουγιουμτζης 2001

Η δική μου πρόταση για το άγαλμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, αν και δεν είναι μεγαλειώδης, όπως οι προηγηθείσες των δύο εκλεκτών συμπατριωτών μας, , είναι ακριβώς η ίδια, μ’αυτήν που είχα προτείνει στον τότε πρόεδρο και το τοπικό συμβούλιο του χωριού μας , με το από 2 Ιουνίου 2006 έγγραφο του Συλλόγου Πατριωτών και Φίλων Βερβένων .Δυστυχώς αν και η προτομή τότε κόστιζε 5000 ευρώ ( έξοδα χυτηρίου και ελάχιστη αμοιβή για τον καλλιτέχνη γλύπτη Παύλο Κουγιουμτζή που μας χάριζε το εκμαγείο ,επειδή το είχε χρησιμοποιήσει για προτομή που αποκαλύφθηκε πριν από οκτώ χρόνια , σε μια πλατεία του Αμαρουσίου Αττικής) δεν κατορθώσαμε να εισπράξουμε εκτός από τη δική μας συνεισφορά ούτε ένα λεπτό και το εκμαγείο περιμένει ακόμα στο εργαστήριο του καλλιτέχνη. Έκτοτε όπως θα έχετε διαπιστώσει, δεν τολμώ να διατυπώσω πρόταση, αν δεν είμαι απολύτως βέβαιος πως μπορεί να πραγματοποιηθεί. ‘’ Δει δη χρημάτων’’. Απ’εδώ και πέρα, τα κεφάλια μέσα.

Διαβάστε τώρα και την απάντηση του τοπικού συμβουλίου Βερβένων που λόγω Καποδίστρια, έψαχνε να εύρει γραμματέα για να του συντάξει την απάντηση και βγάλτε τα συμπεράσματά σας. (η απαντηση σε μορφή .pdf είναι διαθέσιμη ΕΔΩ!)

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.

Με εκτίμηση και πατριωτικούς χαιρετισμούς,

Γεώργιος Αναστ. Τακλής.

(Σημείωση από Vervena.Net: Ζητάμε συγνώμη από τον αγαπητό Γ.Τακλή γιά την καθυστερημένη ανάρτηση του άρθρου του αλλά λόγω του τρόπου αποστολής ήταν αδύνατη η εγκαιρη ανάρτησή του πριν το Πάσχα! Ευχαριστούμε γιά την κατανόηση και τα καλά του λόγια! Πράγματι: "Όλοι μαζί μπορούμε...γιά το χωριό μας, τα Ιστορικά Βέρβενα! "

Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε, χαίρετε.

 Σας καθιστώ γνωστό ότι εδώ και αρκετόν καιρό έχουν τοποθετηθεί πινακίδες στην πασίγνωστη για τους κατοίκους της περιοχής μου , και όχι μόνο, παραλία ΜΠΑΤΑΡΟΛΑ.

Οι νέες όμως πινακίδες μετονομάζουν την πασίγνωστη ,επαναλαμβάνω ,παραλία ΜΠΑΤΑΡΟΛΑ σε <<ΠΑΡΑΛΙΑ ΒΕΡΒΕΝΩΝ >>.

 Γνωρίζοντας ότι, κατά τον ισχύοντα ΚΩΔΙΚΑ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (Μέρος Α’, Κεφ.Α’ άρθρο 8), η ονομασία και μετονομασία οικισμών ,συνοικισμών, οδών και πλατειών αποτελεί αρμοδιότητα των ΟΤΑ και μόνο με την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμος προχωρεί στην υλοποίηση των παραπάνω διατάξεων ,απορώ και ρωτώ: Η αλλαγή του ονόματος από ΜΠΑΤΑΡΟΛΑ σε ΠΑΡΑΛΙΑ ΒΕΡΒΕΝΩΝ (υψόμετρο 1300μ.) έγινε από το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας; 

Αν η απάντηση είναι ΝΑΙ, τηρήθηκαν οι προαναφερθείσες διατάξεις;

Αν η απάντηση είναι ΟΧΙ ,αποτελεί χρέος του Δήμου να αποκαταστήσει την ιστορική πραγματικότητα αφαιρώντας τις αυθαίρετες πινακίδες.  

 Άστρος  3-4-2011

 Με τιμή

Στ.Παπαντώνης 

Παραλία Κάτω Βέρβένων σύμφωνα με παλαιότερο νόμο: "νόμο 4033/1929 της εφημερίδα της κυβερνήσεως"

Σημείωση: ( Η επιστολή μας κοινοποιήθηκε από τον Πρόεδρο Βερβένων όπου και μας εστειλε και την εξής απάντηση γιά ανάρτηση: )

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Αστρος 15/04/2011 Νίκος Καρκούλης Πρόεδρος  Βερβένων

 

Κύριε  Παπαντώνη 

Με αφορμή της επιστολής σας για  τις αυθαίρετες κατά την γνώμη σας πινακίδες στην παραλία του δήμου μας με την ονομασία ΠΑΡΑΛΙΑ ΒΕΡΒΕΝΩΝ θα ήθελα να σας απαντήσω τα εξής .

Ειλικρινά δεν περίμενα από έναν άνθρωπο πού αρκετά χρόνια έχει ασχοληθεί με την τοπική αυτοδιοίκηση και μάλιστα έχοντας τιμητική θέση αντιδημάρχου , γιατί άφησε ένα σοβαρό κατά την γνώμη του θέμα άλυτο και αφού πέρασαν μερικές τετραετίες μεταφέρει το πρόβλημα σε άλλους.

  (  οι  πινακίδες είναι από το 1995).

Για να σας αποκαταστήσω όμως την ιστορική πραγματικότητα και να μην απορείτε σας παραπέμπω στο νόμο 4033/1929 της εφημερίδα της κυβερνήσεως που αναφέρει ότι το πρώην  Τημένιον  και το Ξηροπήγαδο προσαρτώνται στην κοινότητα Βερβένων.

Σας αναφέρω κατά λέξη το νόμο.

        * Εις την κοινότητα Βερβαίνων της επαρχίας Κυνουρίας

προσαρτώνται και τα χωρία Ξηροπήγαδον και Τημένιον μετά

της κτηματικής περιφερείας αυτών ως αποτελούντα την χει-

μερινήν   κατοικίαν  των κατοίκων Βερβαίνων. Συναπαρτίζουσι

δε μετ’ αυτής μιαν και την αυτήν κοινότητα.*

 

Θα ήθελα λοιπόν να σας παρακαλέσω αν τα κίνητρα της επιστολής δεν έχουν σκοπιμότητα ή υποκινούνται από κάποιους άλλους   , να  αφήσετε τις πινακίδες ήσυχες,   και αν θέλετε να μας δώσετε συμβουλές που θα έχουν σχέση με την πρόοδο και την ανάπτυξη του δήμου μας , στον οποίον έχετε και εσείς μεγάλη  ευθύνη για την κατάσταση που βρίσκετε, θα είναι καλοδεχούμενες γιατί αυτά που μας γράφετε τουλάχιστον δεν  ωφελούν.

Αστρος 15/04/2011

Νίκος Καρκούλης

Πρόεδρος  Βερβένων

 

 

Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011 01:00

"Ευχές Πάσχα" * Πρόεδρος Βερβένων

Γράφτηκε από τον

 

Αγαπητοί συμπατριώτες, ξενιτεμένοι μας ,  φίλοι των βερβένων, εύχομαι η Ανάσταση του κυρίου να ζωντανέψει την ελπίδα όλων των συμπατριωτών για ένα κόσμο ανθρωπιάς και προόδου.
Από καρδιάς σας εύχομαι χρόνια πολλά , καλό Πάσχα και το φώς της ανάστασης να φέρει σε όλους μας αγάπη και ελπίδα.

Νίκος Καρκούλης

Πρόεδρος Βερβένων

 

"Ο Γέρος του Μωριά" - Αγαλμα στην Πλατεία 25ης Μαρτίου στην Κω, επί την συμβολή των οδών 25ης Μαρτίου και 31ης Μαρτίου, 250μ από την κεντρική πλατεία.  Προσφορά του Συλλόγου Πελλοπονησίων στον Δημο της Κω ( Δημαρχία Γ.Κυρίτση 25/3/2010 Αποκαλυπτήρια)

Με αφορμή το άρθρο του συμπατριώτη μας Γ.Καπράνου, συνάδελφου εκπαιδευτικού, δόθηκε το έναυσμα γιά να καταθέσουμε και εμείς μιά εναλλακτική πρόταση τουριστικής αξιοποίησης της ιστορικής μας κληρονομιάς.

Προτείνουμε εναλλακτικά την τοποθέτηση του Αγάλματος του 'Εφιππου Θεόδωρου Κολοκοτρώνη πάνω στο βράχο.

Η πρόταση μας ενισχύεται και προέρχεται από το γεγονός της ύπαρξης ήδη του εκμαγείου - καλουπιού σε εργαστήρι γλύπτη της Αθήνας!

Το συγκεκριμένο "καλούπι" είναι σύγχρονης κατασκευής και αρκεί η χήτευση του αγάλματος ώστε να υλοποιηθεί η πρώτη φάση της πρότασης!

Το επόμενο στάδιο είναι η κατασκευή του βάθρου που θα φιλοξενήσει το άγαλμα.

Φυσικά υπάρχουν και άλλα να γίνουν όπως : διάνοιξη οδού - μονοπατιού και δρόμου πρόσβασης που μπορεί να ενταχθεί σε υπάρχουσες ίσως δράσεις ή μελέτες συλλόγων που δραστηριοποιούνται στα Βέρβενα κ.λ.π

Τα πλεονεκτήματα της πρότασης αυτής είναι:

α) η ταχύτητα στην υλοποίηση. Ο χρόνος υλοποίησης είναι ο χρόνος που διαρκεί η χύτευση και η τελική επεξεργασία - φινίρισμα - του αγάλματος,
και μπορούν ταυτόχρονα και προχωρούν και η κατασκευή του βάθρου, δρόμων κ.λ.π.

β) το κόστος της πρότασης. Το κόστος δεν απαιτεί ιδιαίτερους προύπολογισμούς - μπορεί να καλυφθεί από συνεισφορές πατριώτών και συλλόγων Αρκάδων -  και θα έχει άμεση απόσβεση από την επισκεψιμότητα των επισκεπτών λόγω της άμεσης υλοποίησης!

γ) Η μοναδικότητα της αγάλματος, καθ'ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο στον ηπειρωτικό χώρο, αρα δεν τίθεται θέμα "να δούμε μιά από τα ίδια" από επισκέπτες της Τρίπολης.

Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι είμαστε στην διάθεση των ενδιαφέρομένων και του προεδρείου των Βερβένων, γιά την προσκόμιση περαιτέρων στοιχείων όσον αφορά το εκμαγείο! 

Στην περίοδο της παγκοσμιοποίησης και της ισοπέδωσης των αξιών, προτάσεις σαν αυτή όπως και του αγαπητού Γ.Καπράνου καθώς και προγενέστερες όπως του Γ.Τακλή γιά την Ανάβρα, καθώς και όσων ενδιαφέρονται γιά το χωριό μας, πιστεύουμε ότι πρέπει να αποτελέσουν εναρκτήρια λακτήσματα προβληματισμού και δραστηριοποίησης μας, πριν οι ξενόφερτοι χείμαροι της πολιτιστικής, κοινωνικής και ηθικής αλλοτρίωσης  και εξαθλίωσης μας κατακλύσουν σαν νέο τσουνάμι που ξεσπά "κεραυνώ εν αιθρία"!

Ο λαός μας δεν αντέχει και δεν "εμπιστεύεται" ούτε χρονοβορές ούτε κοστοβόρες προτάσεις περιμένοντας πότε "ΘΑ" γίνουν έργα "γιά αυτόν" και ειδικά αν είναι χωρίς αυτόν και εαυτόν ! Μακάρι να μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς αλλά η πορεία μας σαν κράτος έρχεται ειδικά αυτές τις ημέρες να μας διαψεύσει περίτρανα! 

Μ'εκτίμηση

Δ.Καραματζιάνης

Καθηγητής Φυσικής-Χημείας-Πληροφορικής

«Η συγκρουση των κοινωνικων ομαδων στα Βέρβενα Αρκαδιας,στο ξεκινημα της επαναστασης του 1821»

του Γιώργου Καπράνου

Λάβαρο του 1821

1.Εισαγωγή:

Τιμάμε και φέτος τη μεγάλη εθνική επέτειο, για να αντλήσουμε  πλούσια διδάγματα πατριωτισμού ,αυτοθυσίας και υψηλοφροσύνης. Ένας μικρός λαός, πήρε για άλλη μια φορά τη γενναία απόφαση ή να ζήσει ελεύθερος ή να πεθάνει.

Πάλεψε με ένα δυνάστη ασύγκριτα ισχυρότερο και με τη βοήθεια και την συμπαράσταση της προοδευτικής ανθρωπότητας, νίκησε.

Ο πάντα μεγαλόψυχος  Κολοκοτρώνης στην ομιλία του στην Πνύκα, είπε μεταξύ άλλων:

«Όταν αποφασίσαμε να κάμουμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε, ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχουμε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε; «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με τα σιταροκάραβα βατσέλια». Αλλά, ως μια βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της Ελευθερίας μας και όλοι και οι κληρικοί και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτόν το σκοπό και εκάμαμε την επανάσταση».

Ήταν έτσι όμως τα πράγματα;

Πέρασαν 190 χρόνια από την έναρξη της ελληνικής απελευθερωτικής επανάστασης. Καιρός είναι να δούμε τα πράγματα πιο ψύχραιμα και πάνω απ΄  όλα με τη δύναμη της λογικής και της επιστήμης ,ώστε να πετάξουμε τα περιττά και να κρατήσουμε τα ουσιώδη ,δηλαδή την αλήθεια. Έτσι θα απαλλάξουμε  την τοπική Ιστορία και  κατ΄ επέκταση και την εθνική από μύθους ή ανακρίβειες ή παραποιήσεις που δεν χρειάζονται.

Η αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας είναι μια δύσκολη υπόθεση. Όσο όμως πλαταίνει ο κύκλος των ερευνητών και βαθαίνει ο ουσιαστικός διάλογος ,τόσο καλύτερα για την αλήθεια. Σ΄ αυτή  την επικαιρική και σύντομη  παρουσίαση θα δούμε τη διαμάχη  των κοινωνικοπολιτικών δυνάμεων στα χρόνια της επανάστασης του ΄21  και την πρώτη σύγκρουση στα  Βέρβενα  Αρκαδίας.

2.Κοινωνικές τάξεις και κοινωνική σύγκρουση.

Πολλοί υποστηρίζουν πως η ιστορία που γράφεται με το μελάνι των ιστορικών, έρχεται σε αντίθεση με την ιστορία που γράφεται με το αίμα των αγωνιστών στο πεδίο της μάχης.

Αυτό βέβαια συμβαίνει κατά κανόνα στις κοινωνίες με αντίπαλες κοινωνικές τάξεις.

Και γεννιέται το ερώτημα : «Υπήρχαν  κοινωνικές τάξεις στην υπόδουλη Ελλάδα πριν και κατά τα χρόνια της επανάστασης, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για κοινωνική σύγκρουση;»

Βεβαίως και υπήρχαν κοινωνικές τάξεις. Από τη μια ο απλός πάμφτωχος και αγράμματος λαός  μαζί με τον κατώτερος κλήρο και από την άλλη οι κοτζαμπάσηδες( κοτζαμπάσης: αρχηγός  μιας κοινότητας, προεστός, άρχοντας, προύχοντας, άνθρωπος που φέρεται με αυταρχικότητα και αυθαιρεσία) μαζί με τον ανώτερο κλήρο.

2α. Ο απλός λαός-κατώτερος κλήρος.

Εκείνα τα χρόνια το 70% του ελληνικού πληθυσμού είχε καταφύγει στις ορεινές περιοχές για ασφάλεια. Η γεωργία και η κτηνοτροφία έδινε το περισσότερο εισόδημα. Οι Έλληνες του βουνού μπορούμε να πούμε πως έφεραν την αγροτική και την κτηνοτροφική ανάπτυξη και την βιοτεχνική άνθηση, σε αντίθεση με τον κόσμο των νησιών που γέννησε την ναυτιλία και  το εμπόριο.

Αυτός ο λαϊκός φτωχός και απελπισμένος κόσμος θα ακούσει τις επαναστατικές ιδέες της Γαλλικής επανάστασης: «μας άνοιξε τα μάτια, την αισθάνθηκα ωσάν την σάλπιγγα της Αποκάλυψης, αγγέλλουσα όπου τυραννία η ώρα της Ελευθερίας έφτασε» θα πει ο Γέρος του Μοριά.

Αυτές οι ιδέες έφεραν την προσδοκία μιας ριζικής αλλαγής. Σαν  «Πάσχα των Ελλήνων »το έβλεπαν στην αρχή και όχι ως επανάσταση.

Μέσα από αυτό τον λαό αναδείχτηκαν μεγάλες προσωπικότητες, όπως οι Κολοκοτρωναίοι, ο Καραϊσκάκης, ο Οδ. Ανδρούτσος, ο Μάρκος Μπότσαρης, ο Νικηταράς και τόσοι άλλοι γνωστοί και άγνωστοι πρωτεργάτες και πρωτοπόροι του ξεσηκωμού του έθνους.

Οι βιοτέχνες ήταν αυτοί που είδαν τα πράγματα διαφορετικά. Αυτοί διαμόρφωσαν τη λαϊκή ιδεολογία με κέντρο τον άνθρωπο. Από πολύ νωρίς διψούν για απελευθέρωση. Κινούνται εναντίων κάθε καταπίεσης και στόχο έχουν να ανασχηματίσουν την κοινωνία πάνω σε μια αυτόνομη από εξωτερικούς και εσωτερικούς δυνάστες  «μαγεμένοι » από τα επαναστατικά κηρύγματα της γαλλικής επανάστασης.

Ο κατώτερος κλήρος ήταν στενά δεμένος με το λαό ,γιατί ζωντανό κομμάτι του ήταν. Ένιωθε τους παλμούς και τους πόθους του. Από τα σπλάχνα αυτού του κλήρου βγήκαν εκρηκτικές φυσιογνωμίες, με ελαττώματα  αλλά και προτερήματα, όπως ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Αναγνωσταράς ,ο  Βρεσθένης  Θεοδώρητος κ.ά.

2β.Οι κοτζαμπάσηδες-ανώτερος κλήρος.

Η τάξη των κοτζαμπάσηδων ως σύνολο ,έπαιξε ρόλο ανάσχεσης των δυνάμεων της επανάστασης. Οι θέσεις που έπαιρνε σε θέματα κοινωνικά άκρως αντιδραστικές. Κυρίως στην πραγματοποίηση των προεπαναστατικών κινημάτων ,αλλά και των κινήσεων για την μεγάλη  επανάσταση, ο ρόλος της είναι σκοτεινός.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ,πως λίγο πριν την επανάσταση κατείχαν το 1/3 της καλλιεργούμενης γης ,και εκμεταλλεύτηκαν τον απλό  υπόδουλο ελληνικό λαό όπως ακριβώς και οι Τούρκοι και σε μερικές περιπτώσεις  χειρότερα. Συνδέονταν, το κυριότερο ,και με τις λειτουργίες του Οθωμανικού κράτους(φοροεισπράκτορες ).

Οι Κοτζαμπάσηδες έτρεμαν κάθε επαναστατική δράση. Το ξύπνημα του λαού. Το ένιωθαν σαν απειλή για τα προνόμιά τους. Γι αυτό, στις αρχές του 19ου αιώνα μεθοδεύουν την εξόντωση των κλεφτών και των ισχυρών καπεταναίων. Όλοι γνωρίζουμε την τύχη του καπετάνιου Ζαχαριά του Μπαρμπιτσιώτη και του Πρωτοπαλίκαρού του  Βερβενιώτη  Θανάση Καράμπελα και τόσων άλλων παλικαριών..

Γι αυτό σαμπόταραν τη Φιλική Εταιρεία στην αρχή και την  ένοπλη εξέγερση αργότερα.

Πάντα επεδίωκαν ένα καθεστώς «αυτονομίας», στηριγμένο στην Τούρκικη δύναμη και κυριαρχία.

Υπήρξαν και εξαιρέσεις. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε κυρίως τον άρχοντα του Μοριά  Κ. Κρεβατά που μαζί με άλλους τάχθηκαν με το μέρος του Κολοκοτρώνη και  που ονομάσθηκαν «φωτισμένοι κοτζαμπάσηδες ».

Μαζί με τους κοτζαμπάσηδες συντάχθηκε και ο ανώτερος κλήρος. Και οι δυο μαζί κατείχαν μεγάλες εκτάσεις γης  συνεργάζονταν  και εκμεταλλεύονταν τους ραγιάδες.

Με αυτά τα λίγα που αναφέραμε και με δεδομένο πως ο στόχος του Ελληνικού λαού ήταν η επανάσταση ,το διώξιμο του κατακτητή και η  εθνική ανεξαρτησία ,γίνεται φανερό πως οι τάξεις και τα δρώμενα της Ελληνικής κοινωνίας δεν είχαν ομοιόμορφη στάση απέναντι στο εθνικό χρέος.

Ο καθένας είχε την ταχτική του, που ήταν συνάρτηση των συμφερόντων της τάξης του και των προσωπικών του προσανατολισμών και βλέψεων.

Έχουμε λοιπόν διαπάλη μεταξύ συμφερόντων διαφορετικών τάξεων και όχι όπως προσπαθούν να το παρουσιάσουν αρκετοί ως διαμάχη «πολιτικών και στρατιωτικών».

3.Η ΠΡΩΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

 ΒΕΡΒΕΝΑ,   21 ΙΟΥΝΙΟΥ 1821.

Στον πρώτο χρόνο της επανάστασης, χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες της Φιλικής Εταιρείας και του λαού, απελευθερώθηκε η Πελοπόννησος, ένα μέρος της Ρούμελης και τα νησιά. Οι κοτζαμπάσηδες κρατούν αρνητική στάση.

Στόχος τους η ματαίωση της επανάστασης.

Η πίεση των γεγονότων όμως τους αναγκάζει να προσχωρήσουν, με σκοπό να την ελέγξουν και να σφετερισθούν τις κατακτήσεις της και αν μπορέσουν να δώσουν την κατεύθυνση που να εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους.

ü       H αρχική τους σκέψη μετά την απελευθέρωση της Πελοποννήσου, ήταν να αφαιρέσουν τα όπλα από τους κλεφτοκαπεταναίους, να τους υποτάξουν, να τους εξοντώσουν(Οικονόμου, Καρατζά, Οδ. Ανδρούτσο) ή να τους εξαγοράσουν.

ü       Το δεύτερο βήμα ήταν η συγκρότηση στις Καλτετζές της «Πελοποννησιακής Γερουσίας » από τους εξέχοντες κοτζαμπάσηδες.

·         20 Μαρτίου 1821:οργανόνεται το πρώτο ελληνικό στρατόπεδο στα Βέρβενα .

·         30 Μαρτίου 1821:Η επανάσταση φουντώνει και στην Κυνουρία.

·         18 Μαΐου 1821:Οι Τούρκοι επιτίθενται ταυτόχρονα στα Δολιανά, Δραγούνι, Βέρβενα. Η επίθεση αποτυγχάνει.

·         20 Ιουνίου 1821: Απόβαση του Δημητρίου Υψηλάντη στο Άστρος.

·         21 Ιουνίου 1821: Υποδοχή του από τα στρατεύματα στα Βέρβενα. Εγκατάστασή του και ανάληψη της εξουσίας.

Αμέσως φάνηκαν ξεκάθαρα οι δύο παρατάξεις  με πολιτικό υπόβαθρο.

Από τη μια, οι Κοτζαμπάσηδες  και από την άλλη οι Κλεφτοκαπεταναίοι, οι Φιλικοί και ο λαός.

Οι κοτζαμπάσηδες και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ζητούσαν τη διατήρηση της «Γερουσίας  »(ολιγαρχικό σύστημα μπορούμε να το ονομάσουμε) .

ο Υψηλάντης ,πρότεινε την κατάργηση του συστήματος των Καλτετζών και την ανάδειξη Εθνικής Βουλής, η οποία θα είχε όλες τις εξουσίες(πολιτικές και στρατιωτικές).

Οι Κοτζαμπάσηδες αρνούνται, ο Υψηλάντης απειλεί πως θα αναχωρήσει και ο λαός και τα παλικάρια στασιάζουν.

Η πρώτη κοινωνική –πολιτική σύγκρουση στη νεότερη  Ελλάδα είναι γεγονός και αφορούσε τη μορφή του πολιτεύματος.

Με συνθήματα όπως: «Θέλουμε σύστημα»(σύνταγμα), «θάνατος στους Τουρκολάτρες »,

στρέφονται απειλητικά προς τους Κοτζαμπάσηδες, που είναι κλεισμένοι στον πύργο του Αδραχτά και συνεδριάζουν. Η παρέμβαση του Κολοκοτρώνη, καταλυτική. Το κύρος του κατευνάζει τα οργισμένα πλήθη. Οι Κοτζαμπάσηδες συμβιβάζονται για να γλιτώσουν και να κερδίσουν χρόνο.

Η σύγκρουση επαναλαμβάνεται λίγο αργότερα στη Ζαράχωβα ή Ζαράκοβα. Οι μαχητές  πάλι ξεσηκώνονται. Και πάλι συμβιβασμός.

Η σύγκρουση στα Βέρβενα και στη Ζαράχωβα φανέρωσε ξεκάθαρα την ύπαρξη των κοινωνικοπολιτικών τάξεων και τις επιδιώξεις τους. Φανέρωσε ακόμη όμως και την αδυναμία της Φιλικής Εταιρείας να επιβάλει τις απόψεις της, αν και είχε μαζί της το λαό, τους μεγαλύτερους κλεφτοκαπεταναίους και την εξουσιοδότηση της «Μεγάλης Αρχής ».

Με τον ερχομό δε του Αλ. Μαυροκορδάτου τα πράγματα έγιναν χειρότερα. Η κατάσταση οξύνεται και αρχίζουν οι ραδιουργίες εναντίων των Φιλικών. Συναντά τους μεγάλους Κοτζαμπάσηδες και τους Μεγαλοκαραβοκυραίους  και βάζει τα θεμέλια της πολιτικής τους συμμαχίας με στόχο την εξουσία.

Η άλωση της Τριπολιτσάς (23 Σεπτεμβρίου 1821),ανέβασε το ηθικό των αγωνιστών και μεγάλωσε το κύρος του Γέρου του Μοριά. Η διαμάχη φουντώνει.

Η επανάσταση μέσα από αυτή τη διάταξη των κοινωνικών παρατάξεων θα μπει σε δύσκολους δρόμους. Γεννήθηκαν δυο εμφύλιοι πόλεμοι που έφεραν μεγάλες συμφορές και πολλές φορές η επανάσταση και η απελευθέρωση κρεμάστηκε από μια κλωστή.

4.Επίλογος

Μέσα από το αίμα και τις θυσίες χιλιάδων ηρώων και μαρτύρων ,αλλά και την εξωτερική βοήθεια(με το αζημίωτο βέβαια…)γεννήθηκε το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος.

Και αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά και πάλι το ελληνικό Έθνος, οι Έλληνες έχουν ανάγκη την ΑΛΗΘΕΙΑ-όποια κι αν είναι- και τα σοφά  λόγια του Μεγάλου Μακρυγιάννη:

«Τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί και αμαθείς και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι. Όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσωμεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμεν κι όλοι μαζί.
Και να μην λέγει ούτε ο δυνατός «εγώ», ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγη ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστή μόνος του και φκιάση ή χαλάση, να λέγη «εγώ». Όταν όμως αγωνίζωνται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λέη «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» και όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθωμεν γνώση, αν θέλωμεν να φκιάσωμεν χωριόν, να ζήσωμεν όλοι μαζί».(
απόσπασμα από λόγο του) .

                                                                  

    Βέρβενα ,21 Μαρτίου 2011

 

 

Please publish modules in offcanvas position.